Gastgezin nummero 2!

11 juni 2018 - Pokhara, Nepal

Hii, daar was ik weeer :)

Deze week zijn Carmen en ik naar een nieuw gastgezin gegaan in Hemja.

Dit is niet echt een gastgezin zoals wij het hier kennen met een moeder, een vader en vaak nog zussen of broers, hier zitten we een ‘gastgezin’ waarbij de kok van de school eigenlijk altijd voor ons kookt, zij kookt namelijk dezelfde tijden ook voor de weeskinderen die hier wonen op school.
Even voor de duidelijkheid Carmen en ik ‘wonen’ nu twee weken op een kamer boven de school waar wij voorlichtingen geven.

Eigenlijk zijn wij dus een groot gezin samen met de weeskinderen hier, die overigens echt superlief zijn. Iets anders dus dan wij verwacht hadden maar dat maakt het niet minder leuk.

Wij zijn vorige week maandag dus begonnen met de eerste voorlichtingen, wat opzich best leuk is om te doen alleen voor mijn gevoel niet zoveel toevoegt aan mijn leerproces als verpleegkundige wat ik wel jammer vindt. Wel is het superleuk om de kinderen hier naar school te zien gaan in hun roze uniformen en zo te zien hoe anders het er hier aan toe gaat als in Nederland, hier is het namelijk ook normaal dat kinderen geslagen worden als ze niet luisteren, dit is best heftig om te zien vind ik, ik merk dan ook dat ik mij regelmatig in moet houden er niet iets van te zeggen maar het is natuurlijk belangrijk te blijven respecteren hoe de cultuur hier is, of je het daar nu mee eens bent of niet..

Donderdag was ik jarig, een dag waar ik eigenlijk een beetje een dubbel gevoel bij had, het is supergaaf om hier een keer jarig te zijn maar zo anders natuurlijk dan als je in Nederland jarig bent en al je geliefden even langskomen om je te feliciteren..

Om kwart voor 8 ging deze dag dan ook gewoon weer onze wekker, zoals elke dag in dit gastgezin, toen Carmen heel voorzichtig vroeg of ik wakker was en ik met mijn o zo leuke ochtendhumeur ja antwoordde zag ik dat de hele kamer vol met ballonnen lag, hoe leuk?! Het waren ook nog eens precies 19 ballonnen, Carmen was dus stiekem om half 7 opgestaan om die ballonnen op te gaan blazen, echt super lief van haar.
Na een hele lieve brief van Carmen te hebben gehad gingen we onze spullen pakken en zijn we snel naar Lake side gegaan, we voelde ons allebei namelijk niet zo lekker..

Eenmaal aangekomen in het hotel in Lake side had Carmen ook geregeld dat onze hotelkamer versierd was met ballonnen en er stond ook een heerlijke chocolade taart klaar met daarop geschreven ‘Happy Birthday Jacks’ aangezien ik hier door iedereen Jacks genoemd wordt. Echt super lief!

Na eigenlijk de hele dag een beetje op de hotelkamer gezeten te hebben omdat ik me echt ziek voelde en denk ik ook in mijn diepste emotionele dip geraakt was die dag, wat er natuurlijk nou eenmaal ook wel eens bij hoort, hebben we toch maar besloten uiteten te gaan met de groep aangezien iedereen eerder voor mij was teruggekomen vanuit het gastgezin. Uiteindelijk heb ik toch nog op zijn Nepalees mijn verjaardag kunnen vieren, ik kreeg namelijk een Tikka (zal een video bijvoegen) en ook had Bas een heel leuk kroontje voor me meegebracht ;). Na lekker gegeten te hebben en daarna gezellig nog een potje gepoold te hebben zijn we heerlijk naar de hotelkamer gegaan en zijn we gaan slapen in de hemelse bedden van Hotel Iceland, zo lekker om weer eens in een wat luxer hotel te slapen.

Vrijdag besloten we na het eten nog even een drankje te gaan doen bij de Buzzy Bee, een club hier in Pokhara, toen we daar naar toe liepen kwamen we langs een podium midden op straat waar ze karaoke aan het doen waren, en je raad het al, wij als gekke Nederlanders hier konden deze kans natuurlijk niet voorbij laten gaan dus wij een nummer aangevraagd en daar gingen we dan met z’n 8e op dat podium ‘Call me maybe’ zingen, voor heel Lake side, er kwamen elke minuut meer mensen rondom het podium staan, het filmpje bespaar ik jullie aangezien er erg vals gezongen werd :) maar ik kan jullie vertellen dat het super grappig was, weer een ervaring rijker!!

Verder hebben we dit weekend lekker bij het zwembad gelegen en hebben we vooral niet te veel gedaan en zijn we volledig tot rust gekomen :P, zondag besloten Sanne, Carmen en ik een bootje te huren en op het meer te gaan varen omdat het zo lekker weer was, dit bleef alleen helaas niet zolang.. de man waarbij we het bootje gehuurd hadden gaf van te voren nog aan dat als we iets van onweer zouden horen we gelijk terug zouden moeten omdat het meer precies tussen de bergen ligt en daar het onweer dus het gevaarlijkst is, dus toen wij gedonder begonnen te horen na een uurtje zijn we alweer terug gevaren en maar goed ook want we waren nog geen 5 minuten van het bootje af en het begon keihard te stormen, zo hard dat we zelfs 3 paragliders hebben zien crashen, twee waren in het meer terecht gekomen en één was in de bossen gewaaid door de storm, echt heftig! Zo werd ons ook verteld dat dit het seizoen was waarin de meeste dodelijke ongelukken gebeuren met paragliden, wat ben ik blij dat wij dit al gedaan hebben en dat alles goed is gegaan!

Aan het eind van de middag zijn Carmen en ik weer terug gegaan naar het gastgezin en vandaag is weer een nieuwe week begonnen! De laatste week alweer in dit gastgezin want volgende week zullen we alweer naar ons laatste gastgezin gaan, waar ik echt heel veel zin in heb want het schijnt daar aardig luxe te zijn, je zou er zelfs zonder klamboe kunnen slapen, klinkt mij toch goed in de oren!!

Nog een maandje en dan zit het er al weer op.. wat verlang ik toch nog steeds naar die krokante kipfilet met appelmoes!! Maar we moeten het toch nog even een maandje gaan doen met de Dal Bhat, moet goed komen ;)

Tot snel !

Liefs Jacks

1. Anjo Imming:
    11 juni 2018
    Wat een mooi verhaal weer Jacky!!
    Heerlijk om te lezen wat jij meemaakt!
    Veel liefs😘😘😘😘😘😘
  2. Opa en Oma:
    11 juni 2018
    Gelukkig heb je nog een fijne verjaardag gehad was best spannend voor je maar met ook lieven mensen om je heen komt het weer goed geef Carmen een knuffel van ons omdat ze zo lief voor je is.nog veel plezier .Liefs Opa en Oma😘😘🐴
  3. Paps:
    11 juni 2018
    Mooie momenten, leer momenten, momenten die je noooooooit meer vergeet 😄 Blijven genieten met de lieve mensen om je heen, Jacks 😉❤️😘
    💋 pap
  4. Lian: