Vliegen tussen de Himalaya gebergtes!

13 mei 2018 - Pokhara, Nepal

Ondertussen ben ik al bijna drie weken in Nepal, wat gaat de tijd toch snel.
Deze week ben ik maar twee dagen naar stage geweest, dit omdat ik niet naar het ziekenhuis mocht in verband met de uitslag van de allergische reactie van de bedwantsen :(, het positieve ervan was wel dat ik gelijk al mijn schoolopdrachten kon maken, hier hoef ik mij dus de komende weken niet meer druk om te maken :D.

Donderdag en vrijdag hebben we stage gelopen op de afdeling 'pediatric' dit was met kleine kinderen, helaas was het niet druk op de afdeling deze dagen. Er lagen drie kinderen op de afdeling, twee met een bloedvergiftiging en eentje met een longontsteking, het was best heftig deze kindjes zo doodziek te zien zijn.
We stonden deze dagen wel met een hele lieve verpleegkundige, haar man kwam haar elke dag lunch brengen en de twee dagen dat wij er waren nam die wat extra's mee zodat wij ook mee konden eten, hoe lief? we kregen rijst met een best wel lekker sausje en wat boontjes.

Woensdagavond hadden Carmen en ik weer gezelschap in onze kamer van een grote spin, aangezien Carmen nogal in paniek raakte heb ik de spinnenjacht dit keer op mij genomen, ik pakte de emmer van de wc waar wij normaal mee moeten doorspoelen en ging achter de spin aan, doordat de spin zo snel was is het mij niet gelukt hem te vangen na een paar pogingen en heel veel angstzweet. Gelukkig hoorde onze buren dat er wat aan de hand was en kwam de buurvrouw helpen die de spin zo oppakte met de hand en onder ons kleed legde en vervolgens op het kleed ging springen totdat de spin dood was, thanks buuf :)

Dit weekend zijn we weer naar Lake side gegaan om daar twee nachtjes in een hotel te overnachten en lekker tussen de toeristen te zitten, met het plan zaterdag te gaan paragliden maar aangezien het vrijdag zo mooi helder weer was hadden we besloten het erop te wagen en zijn we aan het einde van de middag nog langs Gita ( een vrouw die hier alle activiteiten regelt voor bijvoorbeeld leden van de Maya) gegaan om te vragen of wij nog konden paragliden die dag en na een paar telefoontjes vertelde Gita ons dat het kon!! We werden gelijk met een auto naar iets verder gebracht, eenmaal daar kwam ik erachter dat ik mijn tas had laten liggen in de auto (in mijn tas zat alles, mijn portemonnee met pinpas, creditcard, zorgpas en ook mijn paspoort zat dit keer in mijn tas) Ik kan je vertellen op dit moment had ik veel meer stress over mijn tas dan over het paragliden :'), gelukkig hoorde we al snel dat het de auto van Gita was en de tas nu weer bij Gita lag, toen ben ik snel bij een Nepalees achterop de scooter gesprongen waarmee ik mijn tas ben gaan halen.

Toen we weer terug waren bij de andere meiden werden we met een busje naar een hoog punt in de bergen gereden, dit was op zo'n 1500 M hoogte, laten we het erop houden dat het een hobbelige rit was. Eenmaal boven werden we klaargemaakt voor het paragliden en voor ik het wist mocht ik al de berg af gaan rennen en zat ik in de lucht. Wat was dit gaaf, het is niet in woorden te beschrijven hoe gaaf het is om zo te vliegen en alle bergen te zien, tot de witte bergtoppen aan toe.

De rest van het weekend hebben we lekker uitgerust van de week stage.

Vandaag is het zondag en zijn we weer naar het gastgezin gegaan, dit was nog best een opgave aangezien de taxi's en bussen een staking hadden vandaag, het was dus te gevaarlijk om een taxi te pakken die wel het risico nam om te gaan rijden.
Gelukkig is Bas zo lief geweest om mij en Carmen met de motor naar het gastgezin te rijden, dit was trouwens ook nog eens heel erg leuk vond ik omdat je nu ook echt tussen de koeien aan het rijden was, blijft toch apart.

Eind van deze week gaan Carmen en ik beginnen op de afdeling ' Emergency' in het ziekenhuis, hier heb ik het meest naar uitgekeken deze weken, ik hoop hier heel veel interessante dingen mee te gaan maken, ik hou jullie op de hoogte ;)

Tot snel!
Liefs Jacky

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Oma:
    Ben super trots op je😘😘
  2. Cynthia:
    Geweldig jacky toppertje
  3. Lian:
    13 mei 2018
    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen ❤️❤️🌸😘.
  4. Paps:
    Weer van alles meegemaakt 😃 Top ❗️❗️
    Blijven genieten ❤️😘😍
  5. Elly Coenders:
    Geniet ervan Jacky.Zou willen dat ik nog 25 was....xxx
  6. Erma:
    22 mei 2018
    Fijn dat je de tas weer terug hebt!
    Leuk reisverslag!💋
  7. Anjo Imming:
    22 mei 2018
    Hee jacky weer zo leuk om te lezen, en wat jij allemaal meemaakt, geweldig!!
    Dikke kusssss
  8. Anjo Imming:
    22 mei 2018
    Hee jacky weer zo leuk om te lezen, en wat jij allemaal meemaakt, geweldig!!
    Dikke kusssss